Tuesday, May 6, 2008

Taman Rama-Rama-KL

Hari minggu lalu saya ke Taman Rama-Rama KL berjalan dengan anak. Taman Rama-Rama ke? Tak nampak banyak sangat rama-rama pun. Kena Ella nyanyi lagu rama-rama baru keluar kot lalalalalalaaa...selain rama-rama dan bunga ada jugak binatang seperti ikan,kura-kura,ular dan arnab...arnab? Tapi bukan Remy yer eedany hehehehehe.....so secara konklusinya ( ade ke perkataan ni) ia adalah 'taman rama-rama dan rakan-rakannye' hehehehehe.....jom kita tengok beberapa keping gambar yang sempat saya ambil...



























5 comments:

eedany said...

cantiknya taman tu syam. Rama-rama berterbangan sini sana...

kawan-kawan remy pun ada...ei cutelah! Remy saya dah semakin besar sekarang. Kalau dikendong, alahai beratnya!

:)

MalimKundang said...

hayoo rasanya lagi banyak rerama kat dinding tuh kan... atau lagi banyak kupu2 malam di KL kan kan kan?

Ad Rifza said...

Seumpama rama-rama
terbang bebas di udara
tanpa ada halangan
aman damai suka-suka
riang ria tanpa ada
rasa duka sengketa
rama-rama

Ekspresi dirimu menawan hatiku
ingin aku terbang bersamamu
melihat kerenah melihat telatah
manusia yang sering telagah

Ekspidisi ini bagai tiada henti
kan menjadi antologi diri
terhentilah mimpi terhapuslah sepi
sanubari yang lebih berani

Terminal yang pasti satu fitrah hati
kerana yang sejati tiada kekal lagi
terbanglah ke sini mencari abadi
terbanglah ke mari mencari hakiki

Seumpama rama-rama
melewati panorama
yang penuh warna warni
taman bunga taman damai
dengan aksi lincah
berputik hidup yang harmoni
rama-rama.

Syam said...

eedany: rama-rama berterbangan tapi tak byk...certain area ajer...wah remy dah besar ek...boleh la pegi masuk meminang hehehehe

malim: haah kat dinding lagi byk ahaksss....kupu2 mlm...bersepah kat KL huhuhuhu

adfidza: sedapnyer u nyanyi....ahakss

-N e Y r A- said...

cantiknya!!