Friday, September 12, 2008

Kampungku

Masa kenduri di Perlis kami berjalan-jalan ke belakang rumah pakcik. Dekat jer 30 meter dah sampai. Terbentang luas sawah padi. Sejuk mata memandang. Maklumlah tinggal di KL nih (specifically in Puchong) kereta banyak...cuaca jerebu...kalau kereta rosak ramai yang menonton jadi la jem...fuhh...!! Sempat jugak snap beberapa keping gambar untuk kenangan kat sana. Dah lama tak balik kampung dan merasa suasana kampung. Indahnya suasana kampung.


padi
Ini la yang kita dok makan hari2 (hari2 ke)...sebelum di proses tau....


ija mak
Inilah mak dan adikku...


ija
Apa yang diaorg tengok tuh...?


signboard
Tengok tuh...signboard nama kampung pun ada...kelas gitu...!


kampungku
Ini lah rumah pusaka arwah datukku....dulu rupa dia macam cube saje


masjid
Masjid nih sebelah je rumah arwah datuk







5 comments:

Ad Rifza said...

Kampung mmg best..hehe...KL skali skala pegi oklaaa..tapi kalo lama2 bosan gak..Otak jadi poning..hehe

riken said...

wah, ceria nya papan tanda kampung tu.

eedany said...

rindu juga nak balik kampung...

photos u makin mengancamlah syam. (Bagi duit raya lebih2 sikit yer...)

:p

WanHidayat said...

Salam bro.....tengok gambar2 tuh....dah jadik pro ek abg sekarang tangkap gambar...Tahniah...

selamat berpuasa abg....

Syam said...

ad: tul tuh...poning poning

riken: ceria sgt hehehehe

eedany: mengancam ke hehehehe nak duti raya dtg la rumah huhuhuhu

wan:takle pro...masih belaja lagi nih...selamat berpuasa