Thursday, May 1, 2008

Ketam Masak Lemak Cili Api

Mmmm...yummy yummy....dah lama tak makan ketam masak lomak cili api. Memandangkan hari ni cuti umum saya hanya menghabiskan masa dengan famili. Nak makan apa ek. Apa lagi beli la ketam nak masak....hehehehe sedapnyeeeee

Antara bahan2nya:

Santan


Nenas

Cili padi dan kunyit hidup (visual kurang memuaskan...harap maaf)


Ketam


Dan ketam lagi...


boleh masak dah....


dah siap.....


Jom makan...thanks to my wife for preparing my fav dish...

8 comments:

mOhD^.^rAz said...

sedapnye..
nak jugak..!!!
lama da x pekena ketam nieh..

cikgu saril said...

alamak... bestnyer... my feveret too... tapi cukup malas nak kupas kulit ketam... bestnya kalau ada orang tersayang kupaskan...hehe... kita ngappp ajer... hihi... ada lagi tak gulai ketam tur??? nak datang ni... sempat lagi...

axim said...

wahhh ketam masak lemak cili padi tuh...hmmm weekend ni nak buat jugak la ketam masak lemak cili padi...tapi takde khidmat isteri la..alamt kena wat sendiri la..huhu

Eridzhuan Zhaineo said...

Salam ziarah....masya'allah sedapnya ketam masak lemak cili api....tidaklah pandai saya membuatnya...walhal memang makanan kegemaran...bilalah dapat merasi ketam masak lemak nie...terliur saya.

MalimKundang said...

hayoo my fav too.. weekend nih pasti I main masak2

Syam said...

raz: nak datang la sini...hehehe boleh pekena ramai-ramai

cikgu saril: kalau ikut time nih dah abis hehehehe...malas kupas amboi nganda-ngada nih ahaksss

Ad Rifza said...

Sedaknyoo..hehe..mmg suka makan ketam tapi kena mengigihkan diri mengupas kulitnye..aduss maleh nyee...hehe.. nak suruh tersayang kupaskan takde lagi..ahaks..opss terlebih sudahh..

Syam said...

axim: senang je masak...

eridzhuan: hehehe memang sedap

malim: jom masak hehehehe

ad: hehehe kupas la sendiri...ahakss