Monday, April 28, 2008

Program Hari Ahad

Salam semua....saya nak cerita apa yang saya buat pada hari ahad. Nak kata letih tu letih la jugak tapi seronok sebab dapat mengisi masa dengan membuat perkara yang berfaedah. Waktu tengahari saya bersama dengan anak sulung pergi kenduri doa selamat saudara mara yang akan menunaikan umrah pada bulan mei nanti. Makan.....apa lagi nasi la hehehe tapi saya tak makan banyak sangat nasi. Tau la kan mesti cari benda lain. Nasi pun sedap pulak lauk pauknyer tapi macam biasala gambar tak sempat ambil dah masuk ke dalam perut ngap ngap hehehe....


kek pisang


Orang melaka panggil nih kuih 'ku'
(agaknyer asal kuih 'aku' nak nampak sedap sikit panggila 'ku' ahakss...)


Nih kuih 'koci' ...sedap

pisang hahahah...pencuci mulut


Aksi aksi bosan di saat penghujung majlis....sabar ek syamil nanti kita balik


Sudah selesai majlis saya bawa mak ke IJN melawat pakcik (abang kepada mak) yang perlu menggantikan bateri jantung yang dah nak abis kuasa dia. Kuasa....errr macam ultraman pulak power nak abis.Untuk pengetahuan anda semua pakcik saya nih bergantung hidup kepada bateri untuk mengepam jantungnya yang lemah. Sepatutnya lagi satu tahun kena tukar ( 6 tahun sekali) tapi katanya bila malam tidur terdengar bunyi tit... tit... tit... dalam badan ( boleh imagine tak ada benda bunyi dalam badan...errr ngeri kan) so kena la tukar bateri. Nasib baik la dia x-gomen tak kena charge nak tukar bateri (dengar cerita bateri tuh erge dia Rm50K-100K!). Dalam minggu nih tukar bateri...masuk wad dulu untuk rehat beberapa hari di sana. Dekat sana saya sempat snap beberapa gambar dekat IJN walaupun hari hujan...mau tak nya sampai sana pukul 445pm budak-budak boleh masuk pukul 6pm. Satu jam lebih menunggu...solat asar dulu tak la bosan menunggu.




Sempat jugak snap beberapa gambar bunga yang cantik di IJN.
Lain kali yer....adios!



3 comments:

miezi said...

Omg..mahal nya..sampai 50k? camni nak keje gomen gak la..hehe

axim said...

kui koci tuh memang my faveret...tapi org kata tu kuih org2 tua kan..haha

Syam said...

miezi: mmm...nak buak camne...jagala kesihatan...

axim: ye la sebab tak de gigi pun leh makan...heheheh budak2 sekrg pun byk yang takde gigi...belasah jer